מהו או מה זה שיווק :
שיווק הנו בפירוש הפשוט ביותר החדרת מוצר \ שרות לתודעת הקונה, המשתמש הצרכן או כל צד אשר לטובתו יוצרים את התהליך, בשפה מקצועית נקרא לזה קהל היעד. כל אדם הנו משווק, ישנם המשווקים את עצמם למען חברות, עבודה או להשגת מטרה כזו או אחרת .
לצורך הדוגמה נדבר על שיווק אשר יקנה ידע איך לקדם את המוצר או השירות שלנו וממה בנוי התהליך הנ”ל על מנת לבצע קידום מכירות ופניות מלקוחות פוטנציאלים ולמקסם רווחים :
- הגדרת קהל יעד ממוקד ( יש למקד את קהל היעד ככל שניתן על מנת להפחית משאבים) נסביר בהמשך .
- חשיפת התאגיד, העסק כדי לגרום ללקוח להכיר את הגורם המבצע ע”י פרסום בערוצי המדיה הנרחבות .
- לאחר החשיפה יש לעניין את הלקוח כדי שייצור התקשרות עם העסק על מנת להבין את המוצר והשירות.
- בסופו של יום הלקוח יתעניין המוצר ונעבור לשלב המכירות (נושא בפני עצמו).
לעולם לא מגיעים לשלב המכירות לפני שהלקוח הכיר אתכם ואתם בטוחים בכך שבאפשרותכם לעזור לו.
מי קהל היעד שלי ?
א. לכל מוצר או שרות יש קהל יעד אשר צריך לפלח לפי מיקוד גאוגרפי ( מיקום על המפה) עד כדי הרדיוס מהמקום אשר מתקבל המוצר.
ב. מה טווח הגילאים של מקבלי השירות לדוגמה: ילדים, מבוגרים, סטודנטים, עסקים ועוד…
ג. מי המתחרים בתחום, מה הם מבצעים ואולי ניתן לעבוד בשיתוף או להביא חידוש .
ד. קטגוריות נוספות אשר יעזרו למקד את קהל היעד עד כדי כך שכל לקוח אשר יפנה יהיה פוטנציאלי לתהליך קבלת הפתרון אשר אותו מקנה הצד המשווק .
בקיצור כולנו אנשי מכירות ועל מנת להגיע לשלב המכירה חלה חובתנו לעבור את כל שלבי השיווק ע”י בניית אסטרטגיה שיווקית אשר תקנה לנו ידע רב על לקוחותינו ועל המוצר אותו אנו נספק ללקוח, לכל עסק יש צורך באסטרטגיה שונה, ישנם פרמטרים אשר לא יוצלחו לעסק אחד וההפך .